تابلو سازی

تابلو لایت باکس لایت پد

قیمت تابلو لایت پد

تابلو لایت باکس لایت پد چیست؟ تابلوهای تبلیغاتی روز به روز در حال پیشرفت، به روز رسانی و مدرن شدن هستند و انواع مختلفی از آن ها، طراحی، تولید و روانه بازارها شده اند. یکی از زیباترین و به روز ترین تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای لایت پد هستند، که در گروه تابلو لایت باکس قرار گرفته اند.

این تابلوها دارای یک چهارچوب آلمینیومی هستند و روکش اصلی آن نیز، از جنس ورق پلاکسی گلاس با ضخامت 8 میلیمتر ساخته شده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تابلوهای لایت پد  بپردازیم.

پس برای رسیدن به این مقصود، ابتدا تابلوهای لایت پد را تعریف کرده و سپس مزایا و کاربردهای آن را بر خواهیم شمرد. در انتها نیز به بررسی اجزای تشکیل دهنده تابلوهای لایت پد، قیمت تابلو و  عوامل موثر در آن خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همراه باشید و مطالب ما را مطالعه کنید.

تابلو لایت پد

تابلو لایت باکس لایت پد چیست؟

تابلو لایت پد یکی از انواع تابلوهای لایت باکس است. این نوع تابلو دارای چهارچوب آلومینیومی سبک و بسیار مقاوم است، که به صورت باکس طراحی و تولید شده است.

طرح ظاهری تابلوهای لایت پد، پس از طراحی شدن با کمک نرم افزارهای گرافیکی و فوتوشاپ، با استفاده از دستگاه های مخصوص چاپ بر روی ورق های نازکی به نام پلکسی گلاس، چاپ و منتشر می شوند و درون چهارچوب و باکس تابلو، قرار می گیرند.

همچنین درون چهارچوب و باکس این نوع تابلوها، سیستم روشنایی SMD خطی به کار رفته، که منجر به جذابیت و زیبایی هر چه بهتر تابلو شده است. این نوع از سیستم روشنایی که در تابلوهایی لایت پد به کار رفته اند، مصرف برق بسیار پایینی دارند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های اقتصادی می شوند.

مزایای تابلو لایت پد

تابلو لایت پد پس از ورود به بازار، مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت و روند استفاده از آن، روز به روز افزایش یافت. یکی از دلایل محبوبیت این نوع تابلو در بازار، مزایای بسیار زیاد آن است.

تنوع طرح و رنگ، مدل های متنوع و جذاب، زیبایی و جذابیت ظاهری، دوام و کیفیت تابلو، وزن سبک و قابلیت حمل و جا به جایی آسان، کیفیت بالای چاپ، قابلیت طراحی و ساخت در ابعاد مختلف، بهره مندی از سیستم روشنایی جدید و بسیار کم مصرف، قابلیت تعویض آسان و راحت طرح ظاهری تابلو، قیمت مقرون به صرفه و… از جمله مهم ترین مزایای تابلو لایت پد، می باشند.

تابلو لایت پد چیست؟

کاربردهای تابلو لایت پد

تابلوهای لایت پد با توجه به این که از جذابیت و زیبایی ظاهری منحصر به فردی برخوردارند. همچنین دوام و طول عمر بالای این نوع تابلو منجر به این شده که از تابلوی لایت پد، در موارد مختلفی استفاده شود.

به طور کلی مهم ترین کاربردهای تابلو لایت پد، عبارتند از:

  • استفاده به عنوان تابلوی راهنما در مکان های تاریخی، گردشگری و توریستی است.
  • به عنوان استند و تابلوهای معرفی انواع محصولات می باشد.
  • تابلوهای تبلیغاتی در مراکز فروشگاهی، خدماتی، رفاهی و… کاربرد دارد.
  •  در داروخانه ها، مطب پزشکان، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی و بهداشتی
  • استفاده در اماکن عمومی مانند نمایشگاه ها، کتابخانه ها و مراکز علمی، فرهنگی و هنری
  • سالن ها و باشگاه های ورزشی استفاده می شود.
  •  سمینارها، جلسات و کنفرانس ها کاربرد دارد.
  •  معابر عمومی و خیابان ها استفاده می گردد.
  • استفاده در پارک های علم و فناوری یکی دیگر از کاربردهای آن است.

کاربردهای تابلو لایت پد

اجزای تشکیل دهنده تابلو لایت پد

تابلوهای لایت پد، از اتصال قطعات مختلفی به یکدیگر، تولید و ساخته شده اند. مهم ترین و اصلی ترین آن ها، به شرح زیر است:

  • چهارچوب: یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های تابلو لایت پد، چهارچوب و یا قاب آن است و در واقع به قسمتی از تابلو که معمولا از جنس آلمینیوم است و طرح اصلی تابلو بر روی آن، نصب می شود، می گویند.
  • طرح یا پیکسل تابلو: به قسمتی از تابلوهای لایت پد که طرح مورد نظر بر روی آن چاپ و تکثیر می شود، فریم یا طرح تابلو می گویند. این قسمت از جنس ورق های نازک و شفافی به نام پلکسی گلاس است.
  • سیستم روشنایی: در تابلوهای لایت پد برای تامین روشنایی و همچنین افزایش جذابیت ظاهری تابلو، از سیستم روشنایی SMD خطی و بسیار کم مصرف، استفاده می شود. این قسمت وظیفه تامین روشنایی تابلو را بر عهده دارد و درون باکس یا چهارچوب تابلو و درست در پشت پلکسی گلاس که طرح تابلو بر روی آن چاپ شده، قرار می گیرد.
  • اتصالات تابلو: این بخش از تابلوهای لایت پد، وظیفه اتصال تمامی قطعات تابلو به یکدیگر و همچنین نگهداشتن تابلو در محل مورد نظر را، برعهده دارد. پیچ و مهره، منگنه، مگنت، گیره و… برخی از مهم ترین اتصالات تابلو  بوده که در تابلو سازی به آن توجه می شود.

اجزای تشکیل دهنده تابلو لایت پد

قیمت تابلو لایت پد

همان طور که در مطالب بالا به آن داره کردیم، تابلوهای لایت پد با توجه به کاربردها و مزایای مختلفی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. به طور کلی قیمت تابلوهای لایت پد به علل و عوامل مختلفی بستگی دارند، که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نوع، جنس و قیمت مواد اولیه
  • اندازه، ابعاد و جنس آلیاژ به کار رفته در ساخت چهارچوب تابلو
  • ضخامت و ابعاد پلکسی گلاس به کار رفته درطرح یا پیکسل تابلو
  • کیفیت ساخت
  • نوسانات بازار و میزان تورم
  • نوع، جنس، تعداد و قیمت اتصالات تابلو
  • نوع یستم نورپردازی و قیمت آن
  • قیمت لوازم جانبی نصب شده بر روی تابلو

 

خلاصه و جمع بندی مطالب

همان طور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، تابلوهای تبلیغاتی روز به روز در حال پیشرفت، به روز رسانی و مدرن شدن هستند. انواع مختلفی از آن ها،  طراحی، تولید و روانه بازارها شده اند. یکی از بروزترین، جدیدترین و لوکس ترین آن ها، تابلوهای لایت پد هستند.

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم، که در مورد تابلوهای لایت پد، اطلاعاتی در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم. پس برای رسیدن به این هدف، ابتدا تابلوهای لایت پد را تعریف کردیم و مزایا و کاربردهای آن را نیز، بر شمردیم.

در انتها نیز به بررسی اجزای تشکیل دهنده تابلوهای لایت پد و همچنین عوامل تاثیرگذار در قیمت تابلوهای لایت پد، پرداختیم.در ضمن بهترین مجموعه و شرکتی که شما می توانید تابلو خود را خریداری نمایید مجموعه چاپان است. این مجموعه با در اختیار داشتن متخصصین دوره دیده بهترین تابلو ها را در اختیار شما قرار می دهند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *