تابلو سازی

تابلو دو طرفه

قیمت تابلو دو طرفه

تابلو دو طرفه چه کاربردی در صنعت تبلیغات دارد؟ در دنیای امروز که تمامی ابزارآلات، وسایل و تجهیزات به طور افسار گسیخته ای در حال پیشرفت هستند و روز به روز شاهد تغییرات بنیادین در زمینه ساخت، نوآوری و پیشرفت تجهیزات هستیم.

صنعت تابلو سازی نیز در مسیر پیشرفت و توسعه دچار تغییر و تحولات گسترده ای شده است؛ به طوری که انواع تابلوها با طرح ها و مدل های مختلف و همچنین با کیفیت بسیار بالایی، طراحی، تولید و ساخته شده اند.

یکی از انواع تابلوهای جدید و نوظهور، تابلو دو طرفه نام دارد. این تابلو یکی از شیک ترین و به روز ترین تابلوهای ساخته شده در جهان به شمار می رود و مهم ترین مزیت آن نیز، قابلیت دیدن آن از دو طرف است.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تابلوهای دوطرفه بپردازیم. پس برای رسیدن به این مقصود، ابتدا تابلو دو طرفه را تعریف می کنیم و انواع آن را نیز بررسی می کنیم.

سپس به بررسی مزیت ها و همچنین کاربردهای تابو دو طرفه می پردازیم و در پایان نیز به بررسی مراحل ساخت تابلو دو طرفه و عوامل تاثیرگذار در قیمت تابلوهای دو طرفه، خواهیم پرداخت.

تابلو دو طرفه

تابلو دو‌طرفه چیست؟

یکی از انواع تابلوهای نسل جدید که بسیار شیک و زیبا می باشند، تابلو دو طرفه نام دارد. این نوع تابلو قابلیت دید از دو طرف را دارد و همین امر مهم ترین مزیت تابلو دو طرفه، به نسبت سایر تابلوها می باشد.

انواع تابلو دو طرفه

تابلوهای دو طرفه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند، که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلو دو طرفه فلزی

تابلو دو طرفه فلزی، یکی از انواع تابلوهای دو طرفه است. در طراحی و ساخت این نوع تابلو، از ورق های فلزی استفاده شده است و پس از برش و حالت دهی ورق های فلزی، طرح مورد نظر را بر روی آن رنگ آمیزی می کنند.

این نوع تابلو، بیشترین استفاده و کاربرد را در بین تابلوهای دو طرفه دارد. همچنین این نوع از تابلوها، در طرح های دایره، مستطیل و مربع نیز، طراحی و ساخته می شوند.

  • تابلو دو طرفه استیل

در ساخت و تولید این نوع از تابلو دو‌طرفه، از آلیاژ و ورق های استیل، استفاده شده است. تابلو دو‌طرفه استیل، از زیبایی و جذابیت بالاتری به نسبت تابلو دو طرفه فلزی، برخوردار است و همچنین قیمت بالاتری نیز دارد.

مزایای تابلو دو طرفه

تابلوهای دو طرفه، یکی از انواع تابلوهای نسل جدید و در عین حال شکیل و زیبا هستند، که مزایای بسیار زیادی نیز دارند. به طور کلی مزایای تابلو دو طرفه به شرح زیر است:

  • جذابیت ظاهری و شکیل بودن
  • کیفیت، دوام و طول عمر بالا
  • قابلیت جا به جایی آسان و راحت
  • قابلیت ساخت در شکل و اندازه های مختلف
  • مقاومت بسیار بالا در برابر تابش نور خورشید، حرارت و آتش سوزی
  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • قابلیت دید بهتر تابلو به نسبت سایر تابلوهای
  • قابلیت استفاده به صورت دو‌طرفه
  • قابلیت نصب به صورت ایستاده و دیواری
  • قابلیت نورپردازی

انواع تابلو دو طرفه

کاربردهای تابلو دو طرفه

تابلوهای دو طرفه، با توجه به جذابیت ظاهری، دوام و کیفیت بالا و مزایای بسیار زیاد دیگری که دارند، مورد استقبال کاسبان، صاحبان مشاغل و… قرار گرفته است. در واقع تابلوهای دو طرفه، کاربردهای بسیار زیادی دارند، که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • استفاده در معابر عمومی و خیابان ها
  • استفاده در محیط های فرهنگی و آموزشی
  • استفاده به عنوان تابلوی راهنمای مکان های تاریخی و توریستی
  • استفاده در مطب پزشکان، درمانگاه ها و بیمارستان ها
  • استفاده به عنوان تابلوهای تبلیغاتی در فروشگاه ها، مراکز خدماتی و…
  • استفاده به عنوان استند و تابلوهای معرفی محصولات

مراحل ساخت تابلو دو طرفه

اولین مرحله در ساخت تابلوهای دو طرفه، مرحله طراحی و ساخت چهارچوب آن است. در این مرحله ابتدا ورق های آلیاژی را برش و حالت داده و سپس آن ها را با کمک دستگاه جوش، به یکدیگر متصل می کنند.

  • مرحله ساخت روکش تابلو

پس از این که چهارچوب تابلو، طراحی و ساخته شد، نوبت به نصب روکش یا پوشش تابلو می رسد. روکش یا پوشش این نوع تابلو، معمولا از جنس همان آلیاژی است که در چهارچوب تابلو، به کار رفته است. در این مرحله روکش را با توجه به ابعاد چهارچوب، برش داده و به صورت دو طرفه بر روی چهارچوب، نصب می کنند.

  • مرحله طراحی و اجرای پیکسل 

در این مرحله، ابتدا پیکسل یا طرح ظاهری تابلو را طراحی می کنند و سپس طرح مورد نظر را بر حسب جنس آلیاژ به کار رفته در روکش تابلو، رنگ آمیزی می کنند، یا با استفاده از دستگاه های چاپ لیزری، طرح مورد نظر را بر روی آن، چاپ و هک می کنند.

  • مرحله نصب تابلو

پس از این که فریاد ساخت و تولید تابلوهای دو طرفه به اتمام رسید، نوبت به نصب تابلو در محل مورد نظر می رسد. در این مرحله تابلو را بر حسب ایستاده، دیواری و… بودن، در محل مورد نظر، نصب می کنند.

مراحل ساخت تابلو دو طرفه

قیمت تابلو دو طرفه

تابلوهای دو طرفه با توجه به مزایا و کاربردهای مختلفی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردارند و در گروه تابلوهای با قیمت مناسب و مقطوع قرار دارند؛ اما به طور کلی عوامل مختلفی در قیمت تابلوهای دو طرفه تاثیرگذار هستند، که نوع و قیمت متریال و مواد اولیه، جنس، ابعاد و شکل تابلو، چهارچوب و فریم تابلو، نوع، تعداد و ابعاد اتصالات تابلو، سیستم نوراپردازی، از جمله مهم ترین آن ها هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق مجموعه چاپان اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

خلاصه و جمع بندی

همان طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، تابلو دو طرفه یکی از جدیدترین و به روز ترین تابلوهای ساخته شده در جهان است. هدف ما در این مقاله، اراضی توضیحاتی در مورد تابلوهای دوطرفه و آشنایی هر چه بیشتر شما مخاطبان عزیز، با این نوع تابلو بود.

ما برای رسیدن به این مقصود، ابتدا تابلو دو طرفه را تعریف کردیم، انواع آن را نام بردیم، مزایا و کاربردهای آن را بر شمردیم، مراحل ساخت آن را به صورت مختصر، توضیح دادیم و در اخر نیز عوامل تاثیرگذار در قیمت تابلوهای دو طرفه را، مورد بررسی قرار دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *