تابلو سازی

تابلو لایت باکس ساین پد

مراحل تولید و ساخت تابلو ساین پد

تابلو لایت باکس ساین پد یکی از مدرن ترین محصولات تبلیغاتی در عرصه تابلو سازی به شمار می رود. در دنیای که تمامی ابزار و وسایل­ در حال پیشرفت، توسعه و به روزرسانی هستند؛ صنعت تابلو سازی نیز از غافله عقب نمانده و پیشرفت های چشمگیری داشته است و روز به روز شاهد طراحی و ساخت انواع تابلوها هستیم.

یکی از انواع تابلوهای جدیدی که طراحی و ساخته شده، تابلوهای ساین پد هستند، که در گروه تابلوهای لایت باکس قرار دارند. این نوع تابلو همانند سایر تابلوهای لایت باکس، دارای یک چهارچوب آلومینیومی بوده و فریم و روکش اصلی که طرح تابلو بر روی آن چاپ می شود نیز، از جنس ورق های نازک پلکسی گلاس است.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تابلوهای ساین پد بپردازیم. پس برای فهم بهتر موضوع، ابتدا تابلو ساین پد را تعریف خواهیم کرد و مزایا و کاربردهای آن را نیز برخواهیم شمرد. سپس اجزای تشکیل دهنده تابلوهای ساین پد، مراحل ساخت تابلو و همچنین عوامل تاثیرگذار در قیمت این نوع تابلوها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تابلو لایت باکس ساین پد

تابلو لایت باکس ساین پد چیست؟

تابلو لایت باکس ساین پد یکی دیگر از انواع تابلوهای کاربردی در زمینه تبلیغات است که در بین تابلو لایت باکس خود را جای داده است. چهارچوب این نوع تابلو از جنس آلومینیوم بوده که دارای جنسی بسیار سبک و مقاوم می باشد. همچنین این محصول به صورت باکس طراحی و تولید شده می شود.

طرح ظاهری تابلوهای لایت پد، با کمک نرم افزارهای کامپیوتری همچون فوتوشاپ، انجام می شود. پس از طراحی، بر روی ورق های نازکی به نام پلکسی گلاس، چاپ و منتشر می شوند و درون چهارچوب و باکس تابلو، نصب می شوند.

این مدل از تابلوها دارای یک سیستم روشنایی SMD خطی هستند، که درون چهارچوب یا باکس تابلو قرار گرفته اند و جذابیت و زیبایی هر چه بیشتر تابلو را، به همراه دارد. در ضمن این نوع روشنایی دارای مصرف بسیار پایین می باشد.

مزایای تابلو ساین پد

تابلوهای ساین پد، یکی از زیباترین و به روز ترین تابلوهای موجود در بازار هستند، که مزایای بسیار زیادی نیز دارند. به طور کلی مهم ترین مزایای تابلوهای ساین پد، عبارتند از:

  • تنوع طرح، رنگ و مدل
  • زیبایی و جذابیت ظاهری منحصر به فرد
  • دوام، کیفیت و طول عمر بالا
  • وزن سبک و قابلیت حمل و جا به جایی آسان
  • بهره مندی از سیستم روشنایی SMD
  • مصرف بسیار پایین برق در سیستم روشنایی
  • قابلیت طراحی و ساخت در ابعاد و اندازه های مختلف و همچنین تعویض آسان و راحت طرح ظاهری تابلو
  • قیمت مقرون به صرفه

تابلو لایت باکس ساین پد چیست؟

کاربردهای تابلو ساین پد

تابلوهای ساین پد، به دلیل داشتن طرح ظاهری جذاب و زیبا و همچنین دوام و طول عمر بالا، مورد استقبال خریداران زیادی در بازار قرار گرفته است. از این نوع تابلوها، بیشتر به عنوان تابلوهای راهنما استفاده می شود.

اما به طور کلی مهم ترین کاربردهای آن شامل موارد زیر می باشد:

  • استفاده به عنوان تابلوی راهنما در مکان های تاریخی، گردشگری، تفریحی و توریستی
  • استفاده به عنوان تابلوهای تبلیغاتی در مراکز فروشگاهی، خدماتی، رفاهی، پزشکی و درمانگاهی
  • استفاده در اماکن عمومی مانند وررزشگاه ها و سالن های ورزشی، نمایشگاه ها، کتابخانه ها و مراکز علمی، فرهنگی و هنری و پارک های علم و فناوری

اجزای تشکیل دهنده تابلو ساین پد

تابلوهای ساین پد دارای اجزای مختلفی است که از پیوستن این قطعات به یکدیگر می توان تابلوهای ساین را طراحی نمود:

  • چهارچوب آلومینیومی تابلو
  • ورق های پلکسی گلاس که طرح تابلو بر روی آن چاپ می شود
  • اتصالات تابلو
  • سیستم روشنایی اس ام دی، از جمله مهم ترین اجزای تشکیل دهنده تابلوهای ساین پد هستند.

کاربردهای تابلو ساین پد

مراحل تولید و ساخت تابلو ساین‌پد

برای ساخت و تولید تابلوهای ساین پد، باید مراحل زیر انجام شود:

  • ساخت چهارچوب تابلو

اولین مرحله در ساخت تابلوهای ساین پد، طراحی و ساخت چهارچوب آن است. در این مرحله ابتدا ورق های آلمینیومی را برش و حالت داده و سپس آن ها را با کمک دستگاه جوش و یا میخ پرچ، به یکدیگر متصل می کنند.

  • طراحی و چاپ طرح تابلو

در این مرحله، ابتدا پیکسل یا طرح تابلو را با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری، طراحی می کنند و سپس طرح مورد نظر را با استفاده از دستگاه های چاپ، بر روی ورق های نازک پلکسی گلاس، چاپ و هک می کنند.

  • مرحله نصب تابلو

پس از ساخت چهارچوب تابلو و همچنین طراحی و چاپ طرح تابلو، نوبت به فرآیند نصب تابلو در محل مورد نظر، می رسد. در این مرحله تابلو را بر حسب ایستاده، دیواری، استند و… بودن، با استفاده از اتصالاتی همچون پیچ و رول پلاک، میخ پرچ، منگنه و… در محل مورد نظر نصب می کنند.

قیمت تابلو ساین پد

قیمت تمامی اجناس، کالاها و خدمات از علل و عوامل مختلفی تاثیرپذیر هستند، که تابلوهای ساین پد نیز، از این قاعده مستثنی نیستند. به طور کلی قیمت تابلوهای لایت پد به علل و عوامل مختلفی بستگی دارند.

مهم ترین آن ها شامل: نوع، جنس و قیمت مواد اولیه، اندازه، ابعاد و جنس آلیاژ به کار رفته در ساخت چهارچوب تابلو، ضخامت و ابعاد پلکسی گلاس به کار رفته درطرح یا پیکسل تابلو، کیفیت ساخت، نوع، جنس،  تعداد و قیمت اتصالات تابلو، نوع سیستم نورپردازی و قیمت آن، میزان تورم و… می باشد. برای اطلاع بیشتر از شرایط خرید و قیمت خرید انواع تابلو ساین پد می توانید با مجموعه چاپان تماس بگیرید.

مراحل تولید و ساخت تابلو ساین پد

سخن پایانی

همان طور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، صنعت تابلو سازی از غافله پیشرفت، توسعه و به روزرسانی، عقب نمانده است و انواع تابلوهای تبلیغاتی، طراحی، تولید و روانه بازارها شده اند، که یکی از جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای ساین پد هستند.

هدف اصلی ما در این مقاله، بررسی تابلوهای ساین پد، اطلاعاتی در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم، که برای رسیدن به این هدف، ابتدا تابلوهای ساین پد را تعریف کردیم و مزایا و کاربردهای آن را نیز، بر شمردیم.

در انتها نیز به بررسی اجزای تشکیل دهنده تابلوهای ساین پد و مراحل ساخت آن و همچنین عوامل تاثیرگذار در قیمت تابلوهای ساین پد، پرداختیم. امیدوارم مطالب ما، مفید و کاربردی بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *