تابلو سازی

تابلو فلکس با smd

انواع روشنایی تابلو‌فلکسی

تابلو فلکس با smd یک تابلوهای تبلیغاتی است که معمولا در بیشتر کسب و کارها از آن استفاده می شود. در سال های گذشته ساخت و نصب این نوع تابلوها گسترش یافته است و در سر در بیشتر مغازه ها، این نوع تابلوها دیده می شود.

تابلو فلکس با smd چیست؟

معنایی لغوی فلکس، انعطاف پذیری است. یکی از ویژگی های اصلی این نوع تابلوها، انعطاف پذیری بالا است. جنس تابلو فلکس با smd مانند بنر است. تفاوت اصلی این نو تابلوها، عبور نور از آن ها است. این در حالی است که در سایر تابلوها، نور از آن ها عبور نمی کند. به این نوع تابلوها، تابلو فلکس smd گفته می شود.

ویژگی های تابلو فلکس‌ smd

روکش این تابلوها نرم است. جنس به کار رفته در آن ها از روکش ابریشمی است و پوشش کوتینگ دارد. به همین علت است که نور می تواند از آن عبور کند. در سال های گذشته از این نوع تابلوها به جای تابلوهای پلاستیکی استفاده می شود. تابلو فلکسی به دلیل متریالی که دارد در برابر نور خورشید، اختلافات دمایی، گرد و خاک و باد مستحکم است و خراب نمی شود.

تابلو فلکس با smd

کاربرد تابلو فلکس smd

تابلو فلکس با smd کاربردهای بسیاری دارد. بیشتر کسب و کارها و فعالیت های مختلف از این نوع تابلو استفاده می کنند. تابلو سازی های مختلف این نوع تابلو را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند.

بعضی از کاربردهای تابلوهای فلکس با smd شامل موارد زیر است:

  • تولید تابلو برای بیلبوردهای تبلیغاتی
  • ساخت تابلو فلکسی smd برای کسب و کارهای مختلف
  • تولید تابلو برای بیلبوردهای سطح شهر

این ها برخی از کاربردهای تابلو فلکسی smd است که از آن ها در موارد مختلف استفاده می شود و از کیفیت بسیاری برخوردار است.

شکل های تابلو فلکسی با smd

تابلو فلکس در شکل های مختلف طراحی و تولید می شود. انتخاب شکل تابلوها بر عهده مشتری است و مشتری می تواند باتوجه به علاقه یا مکانی که قصد نصب آن را دارد، شکل تابلو را تعیین کند. البته شکل تابلو فلکسی smd در افزایش یا کاهش هزینه بی تاثیر نخواهد بود. شکل های تابلو فلکسی شامل موارد زیر است:

  • ریلی
  • مکعبی
  • اسکلت فلزی
  • سپری

در ساخت این نوع تابلوها از نور استفاده می شود. در بعضی از تابلوها برای روشنایی آن از لامپ مهتابی یا فلوروست و smd استفاده می شود.

ویژگی های تابلو فلکس‌ smd

انواع روشنایی تابلو‌فلکسی

  1. این نکته را مدنظر داشته باشید که هرچند تابلو شما از طراحی خوبی برخوردار باشد اما روشنایی کافی نداشته باشد، عملا تابلو کاربردی ندارد. پس حتما پیش از نصب تابلو مغازه یا فروشگاهتان به فکر روشنایی آن باشد. اینجا انواع روشنایی تابلو فلکسی را بیان می کنیم:
  2. بعضی از تابلوها در سطح شهر روشنایی آن ها با استفاده از پروژکتوری که در جلوی آن نصب می شود، تامین می گردد. این روش هزینه کمتری دارد. اما ممکن است از زیبایی تابلو شما بکاهد.
  3. امروزه روشنایی بیشتر تابلوها در داخل آن طراحی می شود. در این روش نیازی به پروژکتور نیست. این نوع روشنایی باعث زیبایی تابلو می شود. قیمت آن مقرون به صرفه است و نیازی به هزینه زیاد نخواهد بود.
  4. تابلو فلکسی smd معمولا در دو نوع کره ای و چینی به بازار عرضه می شود. در صورتی که قصد خرید جنس باکیفیت تری را دارید به شما توصیه می شود که نوع کره ای این تابلو را تهیه کنید.

شیوه های ساخت تابلو‌فلکسی smd

تابلوهای فلکسی از سال های اوایل انقلاب اسلامی وارد ایران شد. از ورود این تابلوها به ایران، تفاوت های زیادی دارد. بسیاری از تابلو سازان هنوز از همان شیوه های قدیمی برای ساخت تابلو استفاده می کنند که معمولا طرفدار زیادی ندارد.

در هنگام سفارش تابلو برای طراحی و ساخت آن به شرکت های مراجعه کنید که از بروزترین نرم افزارهای طراحی تابلو و روش های تولید استفاده می شود. مجموعه چاپان با در اختیار داشتن ماشین آلات و دستگاه های مدرن، انواع تابلو فلکس با SMD را تولید می کند.

شیوه ساخت تابلو فلکسی smd به شرح زیر است:

در ابتدای مشتری با مراجعه به یکی از تابلو سازی های شهر، درخواست ساخت تابلو می دهد. مشتری سپس اطلاعاتی که قصد دارد روی تابلو طراحی شود را به تابلو ساز می دهد. سایز و ابعدا تابلو با توجه به نظر مشتری و اطلاعاتی که باید روی آن چاپ شود، تعیین می گردد. در این مرحله تابلو طراحی می شود. در صورت تایید مشتری، تابلو وارد مرحله تولید می شود.

برای ساخت تابلو، ابتدا شاسی کشی می شود که با استفاده از قوطی پروفیل انجام می گردد. اندازه این شاسی عموما 25 در 25 است. شاسی کشی برای ایجاد کاور دور تابلو انجام می شود.

بعد از ساخت شاسی، تابلوساز آن را رنگ می کند. حالا دور تا دور شاسی با استفاده از کاپوزیت می پوشاند که جلو زیبایی را ایجاد کند. در نهایت سپری روی تابلو نصب می کند.

انواع روشنایی تابلو‌فلکسی

فرایند قبل از نصب

قبل از نصب کامل تابلو از smd برای روشنایی آن استفاده می شود که در داخل تابلو قرار می گیرد. این کار به زیبایی تابلو می افزاید. در حال حاضر زیرسازی تابلو با استفاده از PVC انجام می شود. اما در برخی از تابلو سازی ها برای زیرسازی تابلو از ورق گالوانیزه استفاده می شود.

عیب اصلی این ورق آن است که جریان برق را از خود عبور داد و این کار باعث اتصال در آن می شود. اتصال برق در تابلو باعث سوختن لامپ ها می شود که می تواند تابلو شما را سیاه کنید.

پس بهتر است از PVC برای تابلو استفاده کنید که بعدا زیبایی تابلو شما از بین نرود. در کل PVC مزایای دیگر نیز دارد که می توان به سبکی، ضد آب بودن و استحکام بالا آن اشاره کرد.

سخن پایانی

در صورتی که قصد خرید تابلو برای کسب و کار یا شرکت خود را دارید، بهتر است از تابلو فلکسی smd استفاده کنید. این تابلو روشنایی زیبایی را ایجاد می کند و باعث جذب مشتری به مغازتان می شود.

تابلوها می توانند به عنوان بازاریاب بر سر در مغازه باشند. اگر تابلو شیکی با نورپردازی جذاب خریداری کنید، نشان از اهمیت شما به کسب و کارتان خواهد بود. تابلوسازی های مختلف در سطح شهر فعالیت می کنند اما عده کمی از این شرکت ها، کیفیت خوبی را به شما ارائه می دهند.

ما در اینجا مفتخریم در سالیان متعدد به تولید تابلو فلکسی smd و سایر تابلوها بپردازیم. در صورتی که قصد طراحی تابلو متفاوت دارید، می توانید به سایت مجموعه چاپان مراجعه کنید و با کیفیت کار مجموعه آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *