تابلو سازی

تابلو فلکس با مهتابی

نصب فلکس بر روی قاب یا چهارچوب

تابلو فلکس با مهتابی چه ویژگی هایی دارد؟ روش های بسیار زیاد و متنوعی برای معرفی کسب و کار و تبلیغات مشاغل وجود دارد. از روش های سنتی و کلاسیک گرفته تا روش های جدید که معمولا به صورت اینترنتی و مجازی است.

یکی از پرکاربردترین و متداول ترین روش های تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار و مشاغل، ساخت و نصب تابلوهای تبلیغاتی است، که بازار آن بسیار پر رونق می باشد.

تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند، که هر کدام از آن ها به روش های خاصی، طراحی و ساخته می شوند. یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلو فلکس نام دارد، که یکی از تابلوهای تبلیغاتی زیبا و مقرون به صرفه است و در گروه تابلوهای چاپی، قرار دارد.

ما در این مقاله قصد داریم به برسی تابلوهای فلکس با مهتابی بپردازیم؛ اما قبل از پرداختن به مطالب اصلی، ابتدا تاریخچه کوتاهی از تابلو فلکسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

سپس به بررسی مطالب اصلی که شامل تعریف تابلو فلکس با مهتابی، مزایا و همچنین کاربردهای آن، مراحل ساخت تابلو فلکسی، عوامل تاثیرگذار در قیمت این نوع تابلو و تفاوت آن با بنر خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تابلو فلکس با مهتابی

تاریخچه تابلو فلکس با مهتابی

تاریخچه ساخت، طراحی و استفاده از تابلو فلکس با مهتابی در بازار ایران، به سال 1375 هجری شمسی بر میگردد. در آن زمان ها این تابلو یکی از جدیدترین تابلوهای ساخته شده در بازار بود و به دلیل ویژگی ها و مزیت های بسیار زیادی از جمله قابلیت نورپردازی که داشت، مورد استقبال گسترده بسیاری از صاحبان مشاغل، قرار گرفته بود.

تابلو فلکس با مهتابی چیست؟

تابلو فلکس یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی است، که در گروه تابلوهای چاپی قرار دارد. طرح ظاهری این نوع تابلو، با استفاده از دستگاه چاپ بر روی ورقه های فلکس، چاپ می شود و سپس بر روی شاسی، چهارچوب و قاب تابلو، نصب می شوند.

ورقه های فلکس قابلیت این را دارند، که نور را در قسمت های مختلغ خود، پخش کنند و به همین خاطر در پشت فلکس و داخل چهارچوب این نوع تابلوها، از مهتابی و یا لامپ های ای ای دی استفاده می شود.

این کار منجر به نورافشانی تابلو و در نتیجه جذابیت هر چه  بیشتر تابلوهای فلکس خواهد شد. به طور کلی اجزای تشکیل دهنده تابلو فلکس با مهتابی شامل شاسی، چهارچوب و قاب (معمولا از جنس فلز، المینیوم و ورق های PVC), پایه و اتصالات نگهدارنده، ورق های فلکس و سیستم روشنایی تابلو است.

تاریخچه تابلو فلکس با مهتابی

مزایای تابلو فلکس با مهتابی

تابلوهای فلکس با مهتابی، یکی از انواع تابلوهای چاپی است، که مزایا و ویژگی های بسیار زیادی دارند. در واقع مهم ترین مزیت های تابلو فلکس با مهتابی، شامل موارد زیر است:

  • دوام و کیفیت بالا
  • جذابیت و زیبایی ظاهری
  • قابلیت نورپردازی به صورت یکنواخت و زیبا
  • قابلیت تعویض آسان و راحت روکش و طرح تابلو
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

کاربردهای تابلو فلکس با مهتابی

تابلوهای فلکس با مهتابی، دوام و کیفیت بالایی دارند و همچنین از زیبایی منحصر به فرد و قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای، نیز برخوردارند. همین عوامل، تابلوی فلکس را به یکی از پرکاربردترین تابلوهای موجود در بازار تبدیل کرده است.

مهم ترین کاربردهای تابلو فلکس با مهتابی، استفاده در انواع تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی، ساخت تابلوهای نصب شده بر سر در رستوران ها، طلا و جواهر فروشی، کافی شاپ، سوپر مارکت،  مراکز آموزشی و علمی، مراکز پزشکی و درمانگاه ها و… است.

مراحل ساخت تابلو فلکس با مهتابی

تابلو فلکس با مهتابی، از اتصال و منتاژ قطعات مختلف به یکدیگر، ساخته می شود. به طور کلی مراحل تولید تابلو فلکس با مهتابی، به ترتیب زیر می باشد:

  • طراحی تابلو

اولین مرحله ساخت تابلو فلکسی، طراحی آن است. در این مرحله، طرح تابلو توسط طراح و با استفاده از نرم افزارهای فوتوشاپ، طراحی می شود.

  • چاپ طرح

پس از انجام مرحله طراحی، نوبت به چاپ آن می رسد. در این مرحله، ابتدا ابعاد طرح، تعیین و طرح مورد نظر را با استفاده از دستگاه چاپ، بر روی ورق های فلکس، چاپ و زده می شوند.

کاربردهای تابلو فلکس با مهتابی

  • نصب فلکس بر روی قاب یا چهارچوب

پس از این که طرح مورد نظر، چاپ و آماده شد، نوبت به اتصال آن بر روی قاب یا چهارچوب تابلو می رسد. در این مرحله طرح مورد نظر که بر روی فلکس چاپ شده، بر روی قاب و یا چهارچوب تابلو، با استفاده از پرچ و منگنه های مخصوص، نصب می شود. این چهار پس از نصب سیستم روشنایی، بر روی شاسی تابلو نصب خواهد شد.

  • نصب سیستم روشنایی

پس از انجام اتمام مراحل قبل، نوبت به نصب و اتصال سیستم روشنایی تابلو می رسد. در این مرحله سیستم روشنایی تابلو که در دو نوع مختلف مهتابی و ال ای دی است، درون قاب و چهارچوب تابلو و بر روی شاسی اصلی تابلو، نصب می شود.

  • نصب قاب فلکس خورده به بدنه اصلی تابلو

در این مرحله، آن چهارچوبی که فلکس طراحی شده با استفاده از پرچ و منگنه های مخصوص بر روی آن نصب شده است، با استفاده از پرچ، به شاسی و یا بدنه اصلی تابلو، نصب خواهد شد و فرآیند ساخت تابلو فلکس با مهتابی به پایان می رسد و کافیست تابلو در محل مورد نظر، نصب شود. برای نصب تابلو در محل مورد نظر، از پایه های نگهدارنده و رول پلاک، استفاده می شود.

قیمت تابلو فلکس با مهتابی

تابلو فلکس با مهتابی، در عین حالی که قیمت مقطوع و مناسبی دارد، از دوام، کیفیت و جذابیت ظاهری نیز برخوردار است. به طور کلی علل و عوامل مختلفی در قیمت تابلوهای فلکس با مهتابی، تاثیر گذار هستند.

از مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • نوع، جنس و قیمت مواد اولیه
  • اندازه، ابعاد و جنس شاسی و چهارچوب تابلو
  • نوع، جنس و ابعاد روکش و طرح ظاهری تابلو
  • نرخ تورم و نوسانات بازار
  • نوع و سیستم نورپردازی تابلو و همچنین قیمت آن

تفاوت فلکس و بنر در چیست؟

تنها تفاوت فلکس و بنر، قابلیت نورپردازی آن ها است. اگر میخواهید تابلوی تبلیغاتی شما، نورافشانی و روشنایی داشته باشد، بهترین گزینه فلکس است؛ در غیر این صورت انتخاب بنر، بهترین گزینه است. به همین جهت در تابلو سازی به این موضوع اشاره کرده تا مجموعه چاپان بتواند بهترین گزینه را به شما معرفی کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *