تابلو سازی

تابلو چلنیوم ساده

ساخت تابلو چلنیوم ساده

تابلو چلنیوم ساده برای چه نوع تبلیغاتی کاربردی است؟ در حال حاضر از روش های جدیدتری نسبت به گذشته می توان برای تبلیغ نام برند استفاده کرد. یکی از روش های بسیار موثر در برندسازی و تبلیغات، استفاده از تابلو است. البته منظورمان تابلوهای قدیمی نیست.

استفاده از تکنولوژی به صنعت تابلو سازی هم وارد شده است. امروزه شاهد این هستیم که تابلوهای مدرن از جمله تابلو حروف چلنیوم چقدر می توانند روی جذب مشتری و افراد عابر، تاثیر داشته باشند.

اگر دوست دارید از تابلو چلنیوم برای مغازه، فروشگاه ها یا حتی ساختمان خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که حتما این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه کنید. چرا که این مطلب کامل ترین و بهترین اطلاعات درباره این مدل تابلو را در اختیار شما قرار می دهد.

تابلو چلنیوم ساده

تابلو چلنیوم ساده

به طور کلی تابلوهای چلنیوم انواع مختلفی دارند که تابلو چلنیوم ساده تنها یکی از آن ها است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید قبل از استفاده از تابلو، نحوه ساخت آن را بدانید. باید گفت که برای ساخت این مدل تابلو، معمولا از یک ورق پلکسی استفاده می شود.

البته این پلکسی که در ساخت تابلو چلنیوم مدل ساده استفاده می شود، به رنگ طلایی است. لازم به ذکر است که این مدل تابلوها، درخشان هستند؛ و نور ملایمی را می تابانند. منبع این نور لامپ هایی است که درون تابلو تعبیه می کنند. البته قرار دادن لامپ ها، در مرحله آخر تابلو سازی انجام می شود.

شاید برایتان سوال باشد که تابلوهای چلنیوم از چه زمانی وارد بازار شدند و تاریخچه استفاده از آن ها به چه سالی برمی گردد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در سال 2000 میلادی برای اولین کشور اسپانیا چنین تابلوهایی را تولید کرد. بعدها سایر کشورهای دنیا کم کم شروع به ساخت تابلوهای چلنیومی کردند. لازم به ذکر است که برای اولین بار این مدل تابلوها، با استفاده از آلومینیوم ساخته شدند که ظاهری آینه مانند داشتند.

تابلو چلنیوم ساده

کاربردهای تابلو‌های چلنیوم ساده

از تابلو چلنیوم ساده در فروشگاه ها، شرکت ها، مغازه ها، رستوران ها، داروخانه ها، تالارها و غیره استفاده می شود. لازم به ذکر است که متراژ تابلو روی قیمت نهایی آن تاثیر دارد.

همچنین وسایلی که در چنین تابلوهایی استفاده می شوند هم روی قیمت نهایی کار تاثیر می گذارند. در هنگام نصب تابلو، هرچه میزان ارتفاع بیشتر باشد. قیمت نهایی کار هم افزایش پیدا خواهد کرد.

به غیر از نوع ساده تابلوهای چلنیومی، می توانید از سایر مدل ها هم استفاده کنید. به طورکلی در هنگام سفارش یک تابلو چلنیوم، موارد زیر می توانند باعث تغییر قیمت نهایی شوند:

  • دوبل با استیکر
  • پانچ‌های ساده
  • پانچی خاص و طرح دار
  • پانچ لبه
  • دوبل کردن با پلکسی
  • دوبل کردن با پلکسی آینه ای طلایی
  • تغییر رنگ لبه چلنیوم
  • کریستال داخل حروف
  • پترن طلق به صورت فول

کاربردهای تابلو‌های چلنیوم ساده

فرق تابلو چلنیومی با سایر تابلوها

با اینکه برای ساخت تابلو، گزینه های متعددی وجود دارد. چرا بعضی از افراد ترجیح می دهند که حتما باید از تابلو چلنیوم ساده استفاده کنند؟ به طور کلی تابلو چلنیوم یک تفاوت اصلی با سایر تابلوها دارد. تفاوتی که در تابلو چلنیوم با سایر تابلوها دیده می شود این است که در این مدل تابلو، نور داخل حروف به شکل ستاره ای نمایش داده می شود.

در حالی که چنین ویژگی در سایر تابلوها دیده نمی شود. همین یک تفاوت باعث افزایش میزان جذابیت تابلو می شود و تاثیر زیادی در جذابیت آن خواهد گذاشت.

به هرحال نکات دیگری هم درباره تابلو چلنیوم وجود دارد که حتما باید آن ها را بدانید. برای مثال در این مدل تابلوها، حروف به صورت جداگانه برش داده می شوند. همچنین دارای یک محفظه جدا نسبت به سایر حروف هستند.

یکی از مزیت هایی که باعث محبوبیت بیشتر تابلو چلنیوم شده است. غیرقابل نفوذ بودن آن در برابر گرد و غبار و تمیزی خودکار است. در تابلوهای چلنیوم، از یک حفاظ مخصوص استفاه می شود. همین حفاظ از ورود ذرات گرد و غبار جلوگیری می کند.

به هرحال اگر می خواهید تابلو را در ارتفاع بالا نصب کنید. برای این که براقی آن برای همیشه باقی بماند. بهتر است که از مدل چلنیوم با کیفیت بالا استفاده نمایید. چرا که در این صورت خیالتان از بابت تمیزی و کیفیت نور آن راحت تر است.

فرق تابلو چلنیومی با سایر تابلوها

نحوه ساخت تابلو چلنیومی ساده

برای ساخت تابلو چلنیوم ساده در مرحله اول باید طرح اولیه مورد بررسی و تایید قرار بگیرد. بعد از آن طرحی که طراحی شده بود را با استفاده از دستگاه های مخصوص پیاده سازی می کنند.

به این صورت که در آن با استفاده از دو روش دستی یا ماشینی، حروف طراحی شده را برشکاری می کنند. در روش دستی، از یک قیچی دستی استفاده می شود.

همچنین تابلو ساز در کنار قیچی، از انبر هم کمک می گیرد. لازم به ذکر است که در روش دستی، تمامی کارهای خم کاری، برش، شیاردهی، قوس و سایر موارد با دست انجام می شود.

از آن جایی که کار با دست خیلی دقیق نیست، بعضی از تابلو سازان برای افزایش میزان کیفیت کار خود، از دستگاه های پیشرفته استفاده می کنند. این دستگاه از اشعه لیزر برای برش حروف تابلو چلنیوم استفاده می کنند.

در روش ماشینی، صفر تا صد کار با کمک دستگاه های مخصوص انجام می شود و نیازی به دخالت دست نیست. از این کیفیت و دقت کار به بالاترین حد ممکن خود می رسد.

استفاده از روش ماشینی، هزینه بیشتری نسبت به روش دستی دارد. به این دلیل که از دستگاه های پیشرفته برای ساخت تابلو استفاده می شود. کار نهایی با ظرافت و دقت حداکثری آماده خواهد شد.

نحوه ساخت تابلو چلنیومی ساده

جمع بندی

تابلو چلنیوم ساده یکی از رایج ترین تابلوهایی است که علاوه بر زیبایی دکوراسیون محیط، باعث بازاریابی رایگان هم می شود. اگر تا به حال به اطراف خود دقت کرده باشید، می بینید که در تاریکی شب، بیشترین مغازه هایی که جلب توجه می کنند؛ آن هایی هستند که از تابلوهای براق، درخشان و زیبا استفاده کرده اند.

دقیقا رمز جذابیت این مغازه ها استفاده از تابلوهای باکیفیت با طراحی بسیار زیبا است. یکی از ویژگی های جذابی که تابلو چلنیوم دارد، این است که حروف آن دارای طرح های نورانی بسیار زیبا در طرح های ستاره ای، الماسی و کریستالی است که شما هم می توانید از چنین تابلویی برای مغازه، فروشگاه، رستوران یا هرجای دیگری استفاده کنید.

برای خرید انواع تابلو چلنیوم می توانید از طریق وب سایت چاپان اقدام کرده و به صورت حضوری از این مرکز ثبت سفارش نمایید. چرا که کیفیت بالا در دستان متخصصین این مرکز قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *