خدمات چاپ

ارائه انواع خدمات چاپ جزئی و کلی

خدمات چاپ همواره مورد نیاز کسب و کارهای مختلف بوده و اگرچه امروزه ممکن است تحت تأثیرات ناشی از تحولات دیجیتال تا حدی از تقاضای این قبیل خدمات کاسته شده باشد، اما خدمات چاپ همچنان جایگاه ویژه ای در کسب و کارهای مختلف دارد و چاپ دیجیتال روح تازه ای در این صنعت دمیده است.

چاپ دجیتال:

به طور کلی چاپ دیجیتال یک روش تبدیل تصاویر دیجیتال به سطوح چاپی است. چاپ دیجیتال معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیتراژهای پائین توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که توسط چاپگرهای لیزری و چاپ گرهای لارج فرمت (قالب بزگ) و یا جوهر افشانحرفه ای انجام می‌شود.

با توجه به این که چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روشهای سنتی مثل افست است ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری چون تهیه پلیت های چاپ انجام می‌شوند در تیراژهای کم‌تعداد جبران پذیر است. چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع پس از تقاضا در تیراژ کم را فراهم آورده و امکان تغییر طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را در اختیار می‌گذارد.

در خدمات چاپ دیجیتال صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین های چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت چاپ، پایین آمدن هزینه تمام شده چاپ هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ در چاپ دیجیتال به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن می باشد.

چاپ لیبل:

برچسب ظریفی که بر روی کالا چسبانده می‌ شود لیبل نام دارد. لیبل معمولاً حاوی اطلاعاتی درباره مشخصات یک کالا یا شی می‌ باشد. لیبل روی اجسام چسبانده می‌ شود در حالی که موارد مشابه مانند “تگ” بر روی اجسام (توسط نخ یا پلاستیک) نصب می‌ شوند که این مورد درباره‌ همه‌ اجسام امکان‌ پذیر نمی‌ باشد. قیمت لیبل در مقایسه با تگ و موارد مشابه ارزان‌ تر است.
استفاده‌ رسمی از لیبل و بارکد به سال 1930 باز می‌گردد. علت به‌ کارگیری لیبل‌ سرعت بخشیدن به امور مربوط به خرید‌ و‌ فروش بود و تکنیک‌ های مورد استفاده در این باره، هنوزهم درحال پیشرفت است.

انواع لیبل در خدمات چاپ شامل لیبل کاغذی، بی رنگ وشفاف، حرارتی، اموال، متال، پشت متال، سیلیکونی، وُید، تاکو، پی وی سی و تگ لیبل است.

چاپ کاتالوگ:

کاتالوگ یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی است که صاحبان کسب وکار برای معرفی محصول و برند خود نیاز دارند از آن درکنار سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می کنند.

اگر بخواهیم کاتالوگ را به صورت حرفه‌ای معرفی نمائیم باید بگوئیم که کاتالوگ شامل دفترچه‌ای از اطلاعات کامل محصولات و یا خدمات است که مخاطب می‌تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آشنا شود. کاتالوگ برای اولین بار در سال 1498 (قرن بیستم) در شهر ونیز طراحی و چاپ شد. این کاتالوگ به صورت دست نویس و برای فروش تعدادی کتاب در نمایشگاه شهر طراحی شده بود.

کاتالوگ در واقع همان چیزی است که در هنگام خرید یک محصول به شما ارائه می شود. در واقع می توان این طور بیان کرد که با داشتن کاتالوگ محصولات، دیگر مشتری نیازی به پرس و جو در مورد محصول ندارد چرا که کلیه اطلاعات لازم برای شناخت و کسب اطلاعات در مورد محصول مورد نظر خود را می تواند در این کاتالوگ ببیند.

در واقع کاتالوگ همانند یک دفترچه راهنما عمل می کند که محصول را به مشتری معرفی می کند. در این راهنما برای شناساندن محصول به مشتری از مطالبی سازمان دهی شده و منظم استفاده می شود. به این دلیل که بسیاری از افراد تمایل دارند تا تمام ویژگی های محصول مورد نظر خود را به شکل دقیق بدانند.

چاپ بنر:

در یک جمله به تابلوهای بزرگ چاپ شده بنر گفته می‌شود. بنر روش انتقال پیام تبلیغاتی است که طرح گرافیکی دارد و شامل تصاویر و متون است. در واقع بنر یک پرچم است که یک پیغام، لگو، سمبل را به مخاطبان خود منتقل می‌کند. امروزه بنرهای تبلیغاتی یکی از کارآمدترین و موثرترین روشهای تبلیغات هستند. ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه هنری، شمای کلی بنر می‌باشد. بنرها همانند پوسترها جهت تبلیغات طراحی و چاپ می‌گردند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه می‌دارند.

کاربرد بنر برای استفاده در همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و اجلاس‌های مختلف برای اطلاع ‌رسانی و افزایش ارزش ویژه برند و یا استفاده برای فراخوانی محصولات جدید و تبلیغات هر چه مؤثرتر محصولات است. تقریباً برای هر رویدادی که شرکت میزبانی و یا در آن حضور پیدا می‌کند، یک چاپ بنر سفارشی می‌تواند به انتشار و انتقال پیام بازاریابی و معرفی محصولات یا خدمات شما کمک کند.

چاپ کتاب:

کتاب‌ بهترین وسیله برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، احساسات و تجربیات افراد با یکدیگر است.

نوشتن و چاپ کتاب نه تنها سبب تقویت رزومه تحصیلی و یا کاری افراد می‌شود، بلکه از لحاظ معنوی نیز ارزش زیادی داشته و نام مؤلف یا مترجم کتاب را برای همیشه جاودانه می‌سازد. برخی افراد به ‌اشتباه تصور می‌کنند که نوشتن کتاب کار بسیار دشواری بوده که نیاز به تخصص و اطلاعات بالایی دارد و برخی دیگر نیز به‌دلیل عدم آشنایی با فرآیند چاپ کتاب از نشر اطلاعات و دانسته‌های خود در قالب کتاب اجتناب می‌کنند.

متأسفانه برخی مؤسسات انتشاراتی در رابطه با خدمات چاپ کتاب، مدت‌زمان و هزینه‌های آن اطلاعات روشن و شفافی را به افراد ارائه نمی‌کنند، به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه به‌ صورت مرحله به مرحله به شرح فرآیند نگارش و چاپ کتاب بپردازیم.

مراحل چاپ کتاب شامل موارد زیر است

  1. نوشتن متن کتاب
  2. نگارش اولیه کتاب
  3. گرفتن شابک یا دریافت شماره انتشار بین المللی کتاب
  4. گرفتن فیپا یا دریافت فهرست نویسی پیش از انتشار
  5. گرفتن مجوز وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی
  6. هزینه چاپ کتاب
  7. گرفتن اعلام وصول از اداره ارشاد

چاپ یووی:

چاپ UV نوعی از خدمات چاپ است که از اشعه فرابنفش استفاده می کند تا جوهر را خشک کند. همان طور که پرینتر جوهر را بر روی سطح مورد نظر توزیع می کند، لامپ های UV مخصوص طراحی شده در دستگاه چاپ فورا ، اقدام به خشک کردن جوهر می کنند.

جالب است بدانید از نور فرابنفش در ابتدا برای خشک کردن سریع لاک ناخن ها در زمان مانیکور استفاده می شد، پس از آن نور ماوراء بنفش به سرعت در بازارهای صنعتی و تجاری گسترش یافت.
از آنجا که اشعه یو وی فورا هر جوهر چاپی را خشک می کند، نقاط جوهر مرطوب فرصت پخش شدن پیدا نمی کنند و در نتیجه جزئیات بسیار دقیق تر می شوند جوهرهای UV با فرآیند فوتومکانیک خشک می شوند.

جوهر در معرض تابش چراغ های فرا بنفش قرارگرفته و بلافاصله از یک مایع به جامد با تبخیر بسیار کمی از حلال ها تبدیل می شود.