خدمات طراحی

طراحی لوگو

سفارش طراحی لوگو

طراحی لوگو در گروه مبتکر ما به شیوه ای کاملا اختصاصی و با قیمت مناسب انجام می شود. ما بر این اعتقادیم که خلق هویت و نماد بصری یک برند نیازمند یک تدبیر خاص و استراتژیک علمی است.

همواره هدف ما رفع نیازهای مشتریانمان به بهترین نحو بوده و از این رو در مجموعه چاپان از هر آنچه که برای متمایز شدن و دیده شدن در کسب و کارتان لازم دارید ارایه می شود.

بدون شک در دنیای شلوغ تبلیغات امروز، ایجاد تمایز برای برند همان شاه کلید موفقیت است. پس راه های ایجاد تمایز در برند بدون توجه به جوهره برند، صفت مشخصه برند، رقبای برند، مخاطبان برند و … عملا شکست خورده است. ما برای طراحی نشان تجاری این موضوعات را به دقت مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی حرفه ای لوگو و لوگوی اصولی به خاطر می ماند و به سرعت قابل یادآوری است. نداشتن نام خوب برای برند و نماد بصری قدرتمند، می تواند فضا را به نفع رقبای برند تغییر داده و برند را متحمل هزینه های سنگین بازاریابی کند.

اهمیت طراحی لوگو و آرم

طراحی حرفه ای لوگو کاری فراتر از گذاشتن هویت بصری یک برند در یک قاب است. لوگو اغلب در نگاه اول تاثیر بسزایی در درک و احساس مشتری از شرکت و همچنین تصمیم‌گیری او برای خریداری محصول آن شرکت دارد.

در دنیای امروز که با لوگوهای مختلف رنگ‌آمیزی شده حتی کودکانی که توانایی بستن بند کفش خود را ندارند تنها بادیدن لوگوی هر شرکت قادر هستند تشخیص دهند هر شرکتی چه محصولی تولید می‌کند.

طراحی لوگو

 

نکات مهم در طراحی لوگو

  • انتخابی منحصر‌به‌فرد و خلاقانه

در حقیقت لوگو چیزیست که برند شما را از رقبای شما متمایز می‌کند. بنابراین اینکه تصویر شما بی‌همتا باشد و متفاوت از بقیه تصاویر موجود، بسیار مهم بوده و نکته ایست که تمام شرکتها و کمپانی‌ها درگیر آن هستند.

  • طراحی لوگو آنلاین

در انتخاب و طراحی حرفه ای لوگو بسیار مهم است نمادی خلق شود که از تصاویر خلق شده موجود متفاوت باشد . البته این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که هیچ ضمانتی برای اینکه لوگوی انتخابی شما توسط دیگر شرکتها و افراد استفاده نشود وجود ندارد.

خدمات طراحی لوگو منحصر به فرد تنها بدین معنی نیست که از شباهت لوگو به لوگوهای دیگر بپرهیزید بلکه نکته مهم در فوق‌العاده بودن آن است. گذاشتن آیکن یک صنعت و یا شرکت بر روی یک صفحه بسیار وسوسه کننده است اما مهمتر از آن فکر خللاقانه پشت آن است.

برای روشن شدن این نکته به لوگوی کمپانی مرسدس بنز دقت کنید. لوگوی این شرکت یک ماشین نیست یا لوگوی شرکت هواپیمایی ویرجین‌آتلانتیک یک هواپیما نیست. آرم شرکت اپل یک کامپیوتر نیست.

  • برند باید ریشه داشته باشد

کاملا صحیح است، لوگو یک تصویر است ولی معرفی یک برند نیز هست. این لوگو بناست مخاطبین خاصی را به خود جلب کند. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب طرح خود مدام این موضوع را در ذهن خود به خاطر بیاورید.

تمام موارد و نکاتی که این برند به ذهن شما می‌آورد بر روی کاغذ بنویسید که ایدئولوژی و تفکر آن برند را در ذهن شما تدائی می‌کند. وبسایت‌هایی همچون نایکی و غیره را بررسی کنید. اما هوشیار باشید که تنها از زیبایی شناسی طراحهان آن الهام بگیرید و نه از مفاهیم و معانی لوگوها.

  • سفارش طراحی لوگو

بیش از هرچیز آگاه باشید که لوگو شما چه مفهومی دارد. هر لوگوی تاریخچه خاص خود را دارد که در هم آمیخته با مفاهیم و اهداف مشخصی است. به‌عنوان مثال لوگو اپل را در نظر بگیرید. سیبی که قسمتی از آن خورده شده است.

ویکی پدیا لوگوی پازلی نصفه که از حروف الفبای فرهنگ‌های مختلف پوشیده شده است. هر دو لوگو بسیار ساده هستند اما پیچ و تابی از ایدئولوژی برند در آنها نهفته است. از آنجایی که لوگو مهمترین بخش بصری ایده یک برند و کوچکترین مبین هویت آن است، یک نگرش صادقانه برای تعریف DNA آن یک روش حتمی برای یک نتیجه موفقیت آمیز است.

نکات مهم در طراحی لوگو

  • رنگها کلید کار هستند.

زمانی که هویت و مشخصات یک برند را مورد توجه قرار می‌دهید باید تمام ابعاد و زوایای تصویر خود را در نظر بگیرید. رنگهای گستاخانه می تواند توجه مخاطب را جلب کنند اما در عین حال می توانند عجولانه مورد انتخاب قرار گرفته باشند.

از طرفی دیگر رنگهای ملایم اغوا و کمال را متجسم می کنند اما می‌توانند از سوی مخاطب مورد چشم‌پوشی قرار بگیرند. هر رنگی مفهوم و معنی خاص خود را القا می کند و می تواند تفاوتی جزئی اما مهم در پیغام شما ایجاد کند.

  • در انتخاب طرح، ساده و انعطاف پذیر باشید.

نکته بسیار مهم در انتخاب طرح این است که در عین سادگی جزاب هم باشد. شما می خواهید لوگویی جذاب داشته باشید اما هدف شما این نیست که مخاطبین بنشینند و خیره لوگوی شما را تحلیل کنند.

در عصر تکنولوژی و دیجیتال که لوگو ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف دیده میشوند، لوگوی شما باید بر روی کاغذ طراحی شود که به گونه‌ای که بر روی هر پس زمینه‌ای جذاب و زیبا دیده شود.

باید سایز و اندازه قابل انعطافی داشته باشد تا بر روی APPها و آیکن‌های مختلف قابل استفاده و قابل پرینت باشد. در دوره ای که نمی دانیم تکنولوژی به کدام سمت می رود و چه اتفاقات دیگری در وب رخ خواهد داد انتخاب لوگویی که مربوط به محصول کمپانی باشد و در عین حال در طی سال ها و حتی ماه‌ها از رده خارج نشود چالش بسیار بزرگی است. شما انتظار دارید که لوگویی داشته باشید که برای سالهای متمادی قابل بازگو شدن باشد.

طراحی لوگو ارزان

یک لوگو از دو عنصر به وجود می‌آید: کلمه و نماد.

پیش از آنکه یک کمپانی بخواهد به معرفی خود با یک نماد و سمبل بپردازد باید در جهت تبلیغات گسترده گام بردارد. برخی از شرکت‌ها و کمپانی‌ها تنها به یک لوگو نوشتاری (لوگوتایپ) بسنده می کنند، مثل کوکاکولا و IBM.

اینکه اینکار صحیح است یا خیر به‌نام شرکت شما بستگی دارد. اگر نام کمپانی شما منحصر به فرد و خاص است لوگو نوشتاری یا لوگوتایپ به شما پیشنهاد می‌شود اما اگر یک اسم عام و کلی دارید نیاز به یک نماد و سمبل برای معرفی شرکت خود خواهید داشت.

در زمان انتخاب سبک حروف، از فونت‌های که بیش از حد توجه جلب می کنند استفاده نکنید و سعی کنید در فونت‌های معمولی تغییرات جزئی همچون یک پیچ‌وتاب به وجود آورید. به یاد داشته باشید که برخی از لوگوها تنها به دلیل فونت بسیار سنتی‌شان در ذهن‌ها باقی می‌مانند. مثال کوکاکولا همچنان بهترین مثال است.

در انتخاب طرح، ساده و انعطاف پذیر باشید.

طراحی حرفه ای لوگو

نایک، پیوما، آ او دی با اینکه از نماد برای لوگوهای خود استفاده کرده‌اند اما بسیار موفق بوده‌اند. گرچه زمانی بسیاری برد تا آنها این محبوبیت را کسب کنند. حتی اگر بهترین و زیباترین نمادها برای شرکت شما طراحی شده باشد شرکت شما به سرعت نمی تواند مورد محبوبیت قرار بگیرد و شناخته شود.

این محبوبیت وابستگی بسیار زیادی به نوع محصول شما و موفقیت شما تولید آن دارد. اما چه چیزی باعث شد این نمادها اینقدر فوق‌العاده باشند؟ اگر به چگونگی به وجود آمدن مفاهیم این برندها دقت کنیم جواب این سوال برای ما روشن خواهد شد.

به طراح لوگوی نایک گفته شده بود تا چیزی طراحی کند که نشان دهنده حرکت باشد و بر روی کفش خوب به نظر بیاید. آ او دی چهار حلقه متصل به هم را به نمایش می‌گذارد و پیوما تجسم ساده یک اسم است، یک یوزپلنگ درحال پرش.

صبور بودن و عجله نکردن در انتخاب طرح بسیار مهم است. لوگوی خود را فقط بخاطر اینکه از آن خسته شده‌اید و یا چون رقبای شما این کار را کرده‌اند تغییر ندهید. اگر زمان آن رسیده است که لوگو خود را رشد بدهید به دنبال عناصری باشید که بتواند حرکتی به سمت جلو ایجاد کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *