تابلو سازی

تابلو زیر کار ترموود

دو نوع رنگ برای چوب نسوز وجود دارد.

تابلو زیر کار ترموود از نوعی چوب مصنوعی ساخته شده است که طی فرآیندی خاص تولید می شود. برای استفاده از تابلو ترموودی ، ما سعی کرده ایم تمام مشکلات آن را حل کنیم.

در گذشته، انسان متوجه می شد که سوزاندن و نیمه سوزاندن چوب مقاومت آن را در برابر شرایط محیطی افزایش می دهد و در بسیاری از کشورها تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است.

در فنلاند، پس از سالها آزمایش و تحقیق، توانسته اند با استفاده از روش های پردازش و مهندسی مناسب، دوام و عمر چوب را افزایش داده و از طریق عملیات حرارتی چوب به روش ترمودینامیکی دست یافته باشند.

فرآیند حرارتی (ترمو)

یکی از جدیدترین فناوری ها برای پردازش چوب، فرآیند حرارتی است که برای مقاوم سازی چوب در برابر شرایط محیطی و استفاده بهینه در داخل و خارج ساختمان استفاده می شود. این فرآیند در سه مرحله انجام می شود.

با اعمال درجه حرارت بالا به چوب، همراه با گردش هوا و بخار آب، مواد استخراج شده از آن حذف شده و باکتری ها از چوب خارج می شوند. همچنین رطوبت چوب کاهش می یابد و در برابر عوامل مختلف محیطی بسیار مقاوم است.

ترمووود در برابر آب و هوا مقاوم است. قبل از نصب، تابلو با رنگهای خاصی رنگ آمیزی شده است که از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. رنگ های مورد استفاده، جاذب و بر پایه آب هستند. طیف رنگی بالا باعث می شود که مشتری قدرت بالا را انتخاب کند.

تابلو زیر کار ترموود

مزایای تابلو ترموود

  • کیفیت و دوام بالا
  • زندگی طولانی
  • فاقد هرگونه رزین می باشد
  • عاری از هرگونه مواد شیمیایی
  • مشخصات ابعاد پایدار
  • عایق حرارتی
  • مقاومت بالا در برابر سایش
  • سبک وزن
  • هیچ آسیبی به سلامت انسان وارد نمی کند

کاربرد تابلو زیر کار ترموود

  • در سرصفحه استفاده کنید.
  • میزهای باغ، نیمکت، آلاچیق، بالکن، پرچین، جعبه گل و کلاه فرنگی
  • مبلمان
  • باغ ها
  • نمای ساختمان

انواع چوب برای تاببلو زیر کار ترومود

به طور کلی چوب نسوز به دو دسته چوب سخت و چوب نرم تقسیم می شود.

کاربرد تابلو زیر کار ترموود

  • چوب های سخت

این نوع چوب مربوط به درختان پهن برگ است که معروف ترین آنها وان وود است. در زمستان ، این چوبها برگریز هستند و برگهای جدید دوباره در بهار رشد می کنند.

  • چوب نرم

این نوع چوب معمولاً از درختان مخروطی مانند صنوبر و کاج به دست می آید که به آنها گل همیشه بهار می گویند. در زمستان این نوع درختان برگریز نیستند و برگها در تمام طول سال سبز می مانند.

کاج فنلاندی یکی از بهترین کاج های جهان است. شرایط آب و هوایی فنلاند زمستان ها را طولانی و تابستان ها را کوتاه می کند و تنها دو ماه در سال اجازه رشد درختان را می دهد. رطوبت خاک زیاد است و شرایط خوبی را برای جنگل های قطبی در تابستان فراهم می کند.

کاج های فنلاندی برای تولید چوب بسیار مناسب هستند. این امر به این دلیل است که در تابستان کوتاه درختان به سمت خورشید و مستقیم حرکت می کنند و در نتیجه عمودی و هموار رشد می کنند.

فاصله مولکولی یا چگالی مولکولی این چوب ها کم است و بافت آنها به دلیل عدم وجود گره های مرکزی بسیار زیبا است. در نتیجه، می تواند جایگزین مناسبی برای کامپوزیت به عنوان پس زمینه برای تابلو باشد.

نمای تابلو زیر کار ترموود

با گذشت زمان و تغییرات شگرف در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی و بیلبوردها، نمای ساختمان و تابلوهای تبلیغاتی نیز در حال تغییر است. در ادامه از ترموود استفاده می شود، توضیحات کامل تری از چشم انداز ترموالکتریک ارائه می دهیم.

پس از سال ها تلاش و آزمایش مهندسان فنلاندی، چوب ترمووود با گرم کردن چوب ایجاد شد. بنابراین، پس از برش و شکل دادن به چوب، داخل دستگاه در دمای 100 درجه سانتی گراد و سپس در دمای 130 درجه سانتی گراد گرم می شود تا رطوبت چوب کاهش یافته و خشک شود.

برای حذف کامل رطوبت، چوب در مرحله دیگری گرم می شود. این دما بین 180 تا 220 درجه سانتی گراد است. در این مرحله، چوب کاملاً تغییر رنگ می دهد و قهوه ای روشن می شود.

پس از این مرحله ، چوب تا دمای 100 درجه سانتیگراد سرد می شود، پس از آن با پاشیدن آب روی چوب، دمای آن را به دمای محیط نزدیک می کند. در این مرحله چوب رطوبت را جذب می کند و در نهایت رطوبت جذب شده به 5 تا 6 درصد می رسد.

همانطور که در این مقاله نشان داده شده است هیچ گونه مواد شیمیایی به هیچ وجه استفاده نمی شود ، به طور کامل از بین می رود ، این فرایند باعث مقاومت بسیار بالای چوب در هر شرایط آب و هوایی می شود.

نمای تابلو زیر کار ترموود 

ترموود با سه روش استاندارد تولید می شود:

روش Thermo-S و روش Thermo-D در روش Thermo-S

ابعاد چوب بسته به رطوبت چوب بین 6 تا 8 درصد متغیر است.

در روش Thermo-D ابعاد چوب بسته به رطوبت محیط بین 5 تا 6 درصد تغییر می کند. این نوع چوب بیشتر برای فضاهای بیرونی، نمای ساختمان و زمینه های بیلبورد استفاده می شود. همانطور که گفته شد، چوب ترموپلاستیک در هر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است، اما برای جلوگیری از تغییر رنگ چوب در برابر نور خورشید، باید چوب را رنگ آمیزی کرد.

دو نوع رنگ برای چوب نسوز وجود دارد.

1- رنگ های روغنی: این رنگ های جدید بیشتر در فضاهای داخلی و چوب Thermo-S استفاده می شود.

2- رنگ های آب پایه: این نوع رنگها بیشتر در فضاهای بیرونی و چوب Thermo-D استفاده می شوند. از آنجا که بر پایه آب است. بر این اساس که 3 تا 4 میلی متر در چوب نفوذ می کند و هیچ لایه ای روی چوب ایجاد نمی کند و این به مرور زمان از لایه برداری چوب جلوگیری می کند و این نوع رنگ به دلیل تنوع زیاد و استقبال می شود.

مشتریان زیادی برای رنگ آمیزی چوب باید گفت که رنگ آمیزی چوب در دو مرحله انجام می شود: اولین مرحله این است که چوب را رنگ آمیزی کرده و به مدت 24 ساعت در یک مکان گرم بمانید تا خشک شود و مرحله بعدی این است که چوب رنگ دلخواه خود را به دست آورد.

رنگ آمیزی شده و چوب به مدت 24 ساعت دیگر در مکان گرم قرار می گیرد تا رنگ خشک شود و سپس آماده نصب می شود.قیمت نمای ترمووود را در سایت مشاهده کنید. برای اطلاع از قیمت پنل های تابلو حروف چلنیوم، قیمت تابلو های ترموود و سایر محصولات ، به قسمت تماس با ما وب سایت مجموعه چاپان مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *