تابلو سازی

تابلو زیر کار کامپوزیت

کاربرد کامپوزیت در تابلو سازی

تابلو زیر کار کامپوزیت یکی از پر استفاده‌ترین تابلوهای تبلیغاتی است که در اکثر فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و غیره استفاده می‌شود. در این مطلب در مورد نکات مربوط تابلو کامپوزیت صحبت می‌کنیم. در ابتدا به تاریخچه این نوع تابلوها اشاره‌ای خواهیم داشت و همچنین توضیحات لازم را درباره ساختار آن می‌دهیم. بعد از آن سراغ موارد استفاده و کاربرد این نوع تابلو می‌رویم.

تابلو زیر کار کامپوزیت

تاریخچه تابلو زیر کار کامپوزیت

تابلوهای کامپوزیت از ورق‌های آلومینیومی کامپوزیت ساخته می‌شوند. در واقع ورق‌هایی که برای تابلو کامپوزیت استفاده می‌شوند، به عنوان زیرساز برای قرار دادن حروف به صورت برجسته کاربرد دارند.

استفاده از زیرساز کامپوزیتی باعث افزایش جذابیت و گیرایی تابلو می‌شود. تقویت کننده و ماتریس دو بخش اصلی کامپوزیت را تشکیل می‌دهند. تقویت کننده باعث می‌شود تا خواص مکانیکی بهتر شود و ماتریس هم تقویت کننده را احاطه می‌کند تا در محل خود نگه داشته شود.

تقریبا بیست سال از عمر تابلوهای کامپوزیتی می‌گذرد و این تابلوها قدمت زیادی ندارند. کشور آلمان در سال 2000 با ساخت کامپوزیت و استفاده از آن باعث شد تا سایر کشورها به سراغ ساخت کامپوزیت بروند.

یکی از موارد استفاده از کامپوزیت، ساخت تابلو است. ورق‌هایی که در ساخت تابلوهای کامپوزیتی استفاده می‌شوند، از برندهای مختلفی هستند. آلوباند، آلومکس و اطلس باند چند برند معروف هستند که ورق‌های کامپوزیتی را در ضخامت‌های مختلف تولید می‌کنند.

به طور کلی چند عنصر کامپوزیت را تشکیل می‌دهند. عنصر اول یک برچسب محافظ از جنس پلی اتیلن است که با داشتن مقاومت بالا مانع از آسیب دیدن کامپوزیت می‌شود. عنصر بعدی یک ورق از جنس آلومینیوم است که روکشی رنگی دارد.

این ورق خود 3 الی 5 میلی متر می‌تواند ضخامت داشته باشد. در ساخت این ورق از فناوری نانو استفاده شده است. عنصر بعدی تشکیل دهنده کامپوزیت که به عنوان هسته میانی شناخته می‌شود، از جنس پلاستیک است. این لایه با چسب به سایر لایه‌ها می‌چسبد.

هسته اصلی کامپوزیت از جنس پلی اتیلن است که هم عایق است و هم اینکه استحکام زیادی دارد. یک لایه دیگر هم وجود دارد که در پشت لایه‌های آلومینیومی قرار می‌گیرد. این لایه از نظر کیفیت خیلی اهمیت ندارد و معمولا آن را رنگ آمیزی می‌کنند. لایه پشت ورق‌های آلومینیومی به عنوان لایه زیرین شناخته می‌شود که با هوا تماسی ندارد.

انواع تابلو زیر کار کامپوزیت

تابلوی کامپوزیت انواع مختلفی دارد. تابلو کامپوزیت طلایی یکی از انواع تابلوهای کامپوزیتی است که قابلیت پیاده سازی هر نوع حروف را دارد. استفاده از زیر ساخت طلایی در این نوع تابلو جذابیت زیادی ایجاد می‌کند. نوع دیگر تابلوهای کامپوزیتی، پولکی است. این نوع تابلو لبه‌هایی از جنس کامپوزیت دارد؛ اما زیرساخت آن را با تایل‌های پولکی می‌پوشانند.

نوع دیگر تابلوهای کامپوزیتی، چوبی است. تابلوی کامپوزیتی چوبی در حقیقت دارای روکش‌های کامپوزیتی طرح چوب است. این نوع تابلو نمای کلاسیک دارد و برای جاهای خاصی مانند کافه‌ها استفاده می‌شود. نوع دیگر تابلوی کامپوزیتی، تابلوی طرح سنگ است که به آن تابلوی کامپوزیتی طرح سنگ گفته می‌شود.

نوع دیگر تابلوی کامپوزیت، استیل است. این نوع تابلو دارای نمای براق و جذابی است که در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود. برخی از افراد استفاده از تابلوهای سه بعدی و برجسته را ترجیح می‌دهند، این نوع تابلوهای کامپوزیتی، وکیوم نام دارند.

نوع پرطرفدار دیگر تابلوهای کامپوزیت، نئون است که نور را به صورت یکنواخت پخش می‌کنند. تابلوهای رینگی، پانچی و فلزی سه نوع دیگر از تابلوهای کامپوزیت هستند.

تاریخچه تابلو زیر کار کامپوزیت

قیمت تابلو کامپوزیت

قیمت تابلو کامپوزیت به موارد متعددی بستگی دارد. کیفیت ساخت و نوع تابلو بر قیمت آن تاثیر دارند. اندازه تابلو بر حسب متر محاسبه می‌شود. متر محیط یکی از عوامل تعیین کننده قیمت نهایی تابلوست.

طرح ورقی که در تابلوی مورد نظر شما استفاده می‌شود، می تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت شود. برای مثال طرح ورق ساده با چوبی تفاوت دارد. رنگ تابلو یکی از عوامل موثر بر قیمت است. رنگ‌های سیاه، طلایی و نقره‌ای معمولا قیمت بیشتری دارند. میزان ضخامت بیشتر باعث افزایش قیمت نهایی تابلو می‌شود.

هنگام سفارش دادن تابلوی موردنظر، نسبت به اندازه و نوعی که انتخاب کردید، قیمت نهایی محاسبه می‌شود. شما می‌توانید انواع حروف برجسته از جمله، وکیوم، فلزی، چلنیوم، پلاستیکی و استیل را انتخاب کنید. کیفیت کار سازنده هم روی قیمت تابلو تاثیر می‌گذارد. سازنده حرفه‌ای تابلو را با دقت زیادی آب بندی و برای نصب آماده می‌کند.

موارد استفاده از تابلو کامپوزیت

تابلو زیر کار کامپوزیت یکی از پر استفاده‌ترین نوع تابلوهاست و همانطور هم که اشاره کردیم، در جاهای مختلفی کاربرد دارد. برای مثال برای مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، پاساژها و غیره از این نوع تابلو استفاده زیادی می‌شود.

اما اگر بخواهیم درباره کاربرد ورق‌های کامپوزیتی بیشتر صحبت کنیم، باید گفت که به غیر از ساخت تابلو، در صنعت خودروسازی، ساخت هواپیما، ساختن غرفه در نمایشگاه، سقف، دکوراسیون و ساختمان سازی استفاده می‌شود. سبک و کاربردی بودن این نوع ورق‌ها باعث شده است که در طیف وسیعی مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده کردن از تابلوهای کامپوزیتی مزیت‌های زیادی دارد. یکی از این مزیت‌ها این است که ورق‌های کامپوزیتی به راحتی قابل دسترس هستند و در همه جای دنیا تولید می‎‌شوند.

سبک بودن، راحتی نصب، خاصیت ضد حریق داشتن، ضد زنگ بودن، قابلیت شستشو داشتن، دوام بالا و کیفیت مزیت‌های دیگر ورق‌های کامپوزیتی هستند. خوبی استفاده از ورق‌های کامپوزیت این است که قابلیت رنگ کردن دارند.

به صورت خودکار پاکسازی می‌شوند و نسبت به تغییرات آب و هوایی هم دست خوش تغییر نمی‌شوند. سال‌ها پس از استفاده از این ورق‌ها، تغییری در رنگ ایجاد نمی‌شود و می‎‌بینید که تابلو همچنان درخشندگی خودش را حفظ کرده است.

موارد استفاده از تابلو کامپوزیت

سفارش تابلو کامپوزیت

برای سفارش تابلو کامپوزیت ابتدا می توانید با کارشناسان سایت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. همچنین برای انتخاب تابلو مناسب با استفاده از این مطلب می توانید یکی از انواع تابلوها را انتخاب کنید. انتخاب تابلو مناسب بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. بعد از ثبت سفارش در کمترین زمان ممکن تابلو شما آماده نصب خواهد بود.

تابلو نمای کامپوزیت

تابلوهای تبلیغاتی کامپوزیت امروزه به عنوان تبلیغات مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از محبوب ترین روش ها برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی است. کامپوزیت در لغت به معنای کامپوزیت است و ترکیبی از تابلو های پیش ساخته ساخته شده از پلی اتیلن و آلومینیوم است.

دو ورق آلومینیوم در دو طرف پلی اتیلن قرار داده شده و تابلو های کامپوزیت ساخته شده است. از مواد دیگر مانند چسب ، لایه عایق چسب ، لایه پوشش PVDF ، لایه پوشش پلی استر و پوشش نایلونی مناسب نیز استفاده می شود.

کاربرد کامپوزیت در تابلو سازی

این ماده به طور گسترده ای در صنعت خودرو ، ساختمان ، هواپیما و سایر صنایع استفاده می شود. حرفه دیگری که در آن از تابلو های کامپوزیت به طور گسترده استفاده می شود نقاشی است. در ساخت تابلوها ، بیشتر از این تابلو ها برای نمایش ورودی های اماکن تجاری استفاده می شود که به آنها تابلو های کامپوزیتی گفته می شود.

در واقع ، برای تعریف اولیه و دقیق استفاده از آن در ساخت تابلوهای تبلیغاتی، می توان گفت که ترکیبی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی، به عنوان نما و مکمل بیلبورد در هر منطقه مورد نظر است. بدنه تابلو کامپوزیت از کاغذهای کامپوزیتی ساخته شده است و پیام های تبلیغاتی با استفاده از انواع حروف برجسته روی تابلو وارد می شود.

اولین تابلو کامپوزیت در سال 1969 ، هنگامی که توسط آلمان استفاده شد ، تولید شد. امروزه یکی از زیباترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی که برای زیباسازی نما نیز استفاده می شود ، بیلبوردهای کامپوزیتی است که در نمای ساختمان و تابلوهای جلویی فروشگاه ها و پمپ بنزین ها کاربرد فراوانی دارد.

مزایای کامپوزیت در تابلو سازی

این صفحات دارای آلیاژ قوی، سبک و بادوام بوده و بستر مناسبی برای نصب انواع حروف حکاکی شده می باشند. همچنین می تواند در رنگهای مختلف سفارشی انجام شود.

این پنل در برابر اشعه ماوراء بنفش و شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است و عملکرد تمیز کردن خودکار را در برابر آلودگی و گرد و غبار محیطی دارد. به همین دلیل ، همیشه زیبا ، براق به نظر می رسد و کثیف نمی شود.

ورق های کامپوزیت را می توان به راحتی به هر شکل و شکلی تبدیل کرد. این پنل قابل شستشو ، ضد زنگ ، ضد حریق و عایق حرارتی است.

تابلو سازی با کامپوزیت در سراسر جهان موجود است و هزینه نصب و اجرا نسبت به سایر مصالح کمتر است. با توجه به آماده بودن پنل های نصب شده ، زمان نصب و اجرای این تابلو بسیار کمتر از سایر تابلوها است.

بسته به رنگ و ضخامت مورد نظر تابلو ها، قیمت آن ها متفاوت است و همچنین هر چه ضخیم تر باشند کیفیت و دوام بالاتری دارند. در نتیجه، قیمت تابلو های کامپوزیت ضخیم بیشتر از تابلو های کامپوزیت نازک است.

سفارش تابلو کامپوزیت

ساخت تابلو کامپوزیتی با حروف برجسته

با استفاده از مواد کامپوزیت، زمینه حروف این نوع صفحه ساخته می شود ، نوع حروف مورد استفاده شامل حروف برجسته کلن، حروف برجسته پلاستیکی، حروف برجسته فلزی، حروف برجسته فولادی و سایر حروف برجسته است. طراحی یک صفحه کامپوزیت معمولاً ساده است، ترکیبی از چند رنگ مختلف یا ترکیبی از دو یا سه ماده مختلف.

نمای زیر کار کامپوزیتی

کامپوزیت ماده ای است که از مخلوطی از چندین ماده شامل یک سطح قوی تشکیل شده است ، به عبارت دیگر ترکیب نوعی فلز آلومینیوم است که کاربردهای زیادی دارد. می توان آن را برای استفاده در صنعت خودرو ، ساخت هواپیما و سایر صنایع نشان داد.

این ترکیب در سال 1970 در آلمان تولید شد و از ابتدای تولید ، این ترکیب به دلیل زیبایی و عدم محدودیت در نوع اجرا مورد استقبال قرار گرفت. اخیراً از این ترکیب در صنعت ساختمان سازی نیز استفاده می شود.

با گذشت زمان ، به لطف پیشرفت های بزرگ فناوری و صنعت بیلبورد کامپوزیتی در زمینه بیلبوردهای تبلیغاتی مانند بیلبوردهای چلنیوم ، بیلبوردهای فولادی ، بیلبوردهای پلاستیکی نئونی و … از بیلبوردهای تبلیغاتی نیز استفاده می شود. می توان به عوامل مهمی که از ترکیب در تابلوهای تبلیغاتی استفاده می کنند اشاره کرد.

  • کامپوزیت سبک

تابلو های کامپوزیت بسته به ضخامت حدود 5 تا 8 کیلوگرم وزن دارند.

  • تغییر شکل

تابلو های کامپوزیت را می توان با ابزارهای مختلف در زاویه 135 درجه ماشین کاری کرد. در حالی که برای مثال کاغذ دیواری های ساخته شده از سنگ و سیمان این پتانسیل را ندارند.

  • تنوع در طراحی و رنگ

تابلوهای کامپوزیتی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند ، به عنوان مثال طرح های کامپوزیتی مانند چوب ، سنگ ، فولاد و … در بازار موجود است که مشتریان را به عنوان اولین انتخاب برای زمینه زمینه خود انتخاب می کند.

  • مقاومت در برابر آتش کامپوزیت

مقاومت در برابر آتش کامپوزیت در حدی است که به عنوان یک ماده مقاوم در برابر آتش در اجرای نما استفاده می شود.

  • مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

این ترکیب در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مانند نور مستقیم خورشید و باران اسیدی بسیار مقاوم است.

  • تعویض پنل

تابلوهای کامپوزیتی را می توان در تابلوهایی با ابعاد مختلف نصب کرد و در صورت بروز هرگونه صدمه به هر یک از تابلوها بدون کارکردن تمام نمای کامپوزیت از ابتدا ، یکی از تابلوهای آسیب دیده با پنل جدید جایگزین می شود.

  • عدم نیاز به شستشو

صفحات کامپوزیتی گرد و غبار زیادی را به دلیل PVDF جذب نمی کنند و با جذب درصد کمی گرد و غبار با اولین بارش ، سطح کامپوزیت به حالت اولیه خود باز می گردد.

 

مواد کامپوزیتی در ابعاد مختلف تولید می شوند ، در ساخت تابلوها معمولاً از تابلو هایی با ابعاد 320 سانتی متر در 125 سانتی متر با ضخامت 4 مایل ، یعنی هر کدام 4 متر استفاده می شود.

می توان گفت تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد در مورد اجرای نمای کامپوزیت به درخواست مشتری کامپوزیت را می توان در طرح های مختلف با ابزارهای مختلف ارائه داد.

علاوه بر این، طرح های مختلف را می توان بر روی صفحات CNC ، اتصالات شیشه ای، پشتیبانی صفحه و روشنایی برش داد. تابلو های کامپوزیت بسته به مارک خود مانند Aloband ،Alcomex ،Alkvaston و … معمولاً 15 تا 20 سال گارانتی دارند.

گروه تبلیغاتی مجموعه چاپان از تیم مجرب نصب کننده نمای کامپوزیت در سراسر کشور با مارک های کامپوزیت معتبر در طرح ها و رنگ های مختلف و همچنین ساخت و نصب انواع حروف نمای برجسته استفاده می کند.

برای خدمت به مشتریان عزیز انجام شده است مشتریان عزیز می توانند قیمت کامپوزیت رابط ، قیمت تابلو چلنیوم ، قیمت برد فعلی و سایر محصولات ما را دریافت کنند ، به بخش قیمت در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.

ساخت تابلو کامپوزیتی با حروف برجسته

جمع بندی

تابلو کامپوزیت یکی از پراستفاده ترین تابلوهای تبلیغاتی است که در مکان‌های مختلف به عنوان تابلوی تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل تابلو از ورق‌های کامپوزیتی ساخته می‌شود.

ورق‌های کامپوزیتی در ابتدا توسط کشور آلمان در سال 2000 ساخته شدند. مزیت‌های زیاد ورق‌های کامپوزیتی باعث شد تا در بسیاری از زمینه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از موارد استفاده از این ورق‌ها، تابلوهای تبلیغاتی است. تابلوهای کامپوزیت در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که در این مطلب به صورت کامل درباره آن‌ها صحبت کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *