تابلو مغازه

طراحی ؛ ساخت و اجرای انواع تابلو تبلیغاتی و محیطی توسط چاپان با بیش از 20 سال سابقه

یکی از اصلی ترین نیازهای کسب و کارهای مختلف برای شناساندن خود به مشتریانشان استفاده از تابلو است. تابلوهایی که برای سر در مغازه ها و کسب و کارهای مختلف استفاده می شود، انواع مختلفی دارند. به طور کلی علم تابلوسازی شامل بخش های مختلفی می باشد که هر یک از آنها در زمینه ی خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام کاربردهای متفاوت و متنوعی دارد. از جمله انواع مختلف تابلوسازی که امروزه همه ی مغازه داران از آن استفاده می کنند، عبارتند از: تابلو پلاستیکی، تابلو استیل، تابلو چلنیوم، تابلوهای تبلیغاتی و… هستند.

تابلو نمادی از هویت کسب و کار به شمار می رود، همینطور اولین چیزی که از یک مغازه در وهله اول در ذهن شما است، تابلوی سردر مغازه، شرکت یا محل کاری است.

اهمیت تابلوسازی در کسب و کار

تابلوسازی تلفیقی از هنر و صنعت است که با ایده های خلاقانه دستی است، برای نمایش زیبایی های خدادادی. بعضی از تابلوها از ایده های ناب سرشارند و گاهی سازنده با مواد اولیه ی مرغوب یک تابلوی ناب را در اختیار مشتری قرار می دهد. حروف نگاری یا تایپو گرافی، هنر چیدمان، حروف به زبان تصویری است.

علاوه بر حروف نگاری انتخاب طراحی تابلو، رنگ و متریال، نیاز به تجربه و تخصص در تابلوسازی دارد. در تابلوسازی دو عامل اصلی مهم است؛ طراحی سازه که در تابلوهای بزرگ نیاز به محاسبه ی مهندسی سازه ی آن و استحکام مواد هم با استفاده از مواد اولیه ی مرغوب ایجاد می شود.

یکی از اصلی ترین نیازهای کسب و کارهای مختلف برای شناساندن خود به مشتریانشان استفاده از تابلو است. تابلوهایی که برای سر در مغازه ها و کسب و کارهای مختلف استفاده می شود، انواع مختلفی دارند. به طور کلی علم تابلوسازی شامل بخش های مختلفی می باشد که هر یک از آنها در زمینه ی خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام کاربردهای متفاوت و متنوعی دارد. از جمله انواع مختلف تابلوسازی که امروزه همه ی مغازه داران از آن استفاده می کنند، عبارتند از: تابلو پلاستیکی، تابلو استیل، تابلو چلنیوم، تابلوهای تبلیغاتی و… هستند.

تابلو نمادی از هویت کسب و کار به شمار می رود، همینطور اولین چیزی که از یک مغازه در وهله اول در ذهن شما است، تابلوی سردر مغازه، شرکت یا محل کاری است.

اهمیت تابلوسازی در کسب و کار

تابلوسازی تلفیقی از هنر و صنعت است که با ایده های خلاقانه دستی است، برای نمایش زیبایی های خدادادی. بعضی از تابلوها از ایده های ناب سرشارند و گاهی سازنده با مواد اولیه ی مرغوب یک تابلوی ناب را در اختیار مشتری قرار می دهد. حروف نگاری یا تایپو گرافی، هنر چیدمان، حروف به زبان تصویری است.

علاوه بر حروف نگاری انتخاب طراحی تابلو، رنگ و متریال، نیاز به تجربه و تخصص در تابلوسازی دارد. در تابلوسازی دو عامل اصلی مهم است؛ طراحی سازه که در تابلوهای بزرگ نیاز به محاسبه ی مهندسی سازه ی آن و استحکام مواد هم با استفاده از مواد اولیه ی مرغوب ایجاد می شود.

مزایای ساخت تابلو

تابلوسازی ماندگاری بیشتری نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی دارد و در برابر گرما، سرما، تابش خورشید و گرد و غبار مقاوم است و خراب نمی شود و اگر شرایطی فراهم شود که مجبور به جابجایی و نقل مکان شوید، می توان به راحتی آن را در مناطق مختلف جغرافیایی جابجا کرد.

در تابلوسازی چیزهایی که باید مد نظر قرار داده شود تا بیشتر مورد توجه عموم قرار گیرد که در اینجا چند نمونه از آن را برایتان شرح می دهم.

یکی از چیزهایی که در تابلوسازی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از افکت های زیبای نور در رنگ های متنوع است. نور در تابلوسازی و نمای آن تاثیر زیادی دارد، خصوصا اگر جنس تابلوها چلنیوم، نئون، LED، فلکسی و لایت باکس باشد. در این مدل ها نورپردازی حرف اول را می زند.

یکی دیگر از مواردی که زیبایی خاصی به این مدل تابلوها می دهد این است که برجسته سازی تابلو و استفاده از طرح ها و زمینه های خاص و مدرن در تابلو تا حرف برجسته، جلوه ی زیبا و خاصی به آن می بخشد. برای رنگ آمیزی مناسب و موثر در ساخت تابلو نیاز به آشنایی کمی با رنگ ها و روانشناسی داریم. اگر رنگ ها و نحوه ی ترکیب آنها را بخوبی بشناسیم و آنها را در تابلوسازی به درستی پیاده سازی کنیم، قطعا تاثیر به سزایی در فکر و ذهن عموم خواهد داشت.

تاریخچه ی تابلوسازی در ایران

این صنعت در ایران حدودا از دهه چهل شمسی پا به عرصه ی تبلیغات گذاشت، این بدین معنی است که تا آن زمان صاحبان مشاغل و مغازه ها به فکر معرفی شغل خود نبودند، تا اینکه این حرفه در  ایران کار خود را با ابتدایی ترین وسایل آغاز نمودند که این وسایل شامل کاغذ، پارچه،چوب و… بود.

در آن دوره اساتید خوشنویسی نیز توسط قلم متون را نگارش کرده و آن را در جای خود نصب می کردند. با گذشت زمانی نه چندان زیاد، تابلوهای نئون آمدند و جای تابلوهای خوشنویسی را به راحتی گرفتند، پس از آن مدل های چلنیوم توانستند تا جایگزینی بسیار خوب و مناسب برای تابلوهای نئون باشند، البته تنوع این مدل ها از ویژگی های مهمی است که این نوع مدل ها را از تابلوهای دیگر متمایز می کند.

ایران تاکنون توانسته است مدل های مدرن چلنیوم را که از محبوبترین و پرطرفدارترین تابلوها در میان مشتریان است را با بهترین طراحی ها تولید کند. با همه ی این اوصاف کشور ایران در زمینه ی تابلوسازی روز به روز در حال پیشرفت می باشد و با برترین و قدرتمندترین کشورهای دنیای امروزی در حال رقابت است.

مفهوم تابلوسازی چیست و اهدافش چیست؟

صنعت تابلوسازی یکی انواع روش ها ی مرسوم جذب مشتری است که مشاغل زیادی را در برمی گیرد و بخش اعظم مشاغل کوچک و بزرگ، مغازه داران، کارخانجات و شرکت ها، جهت شناسایی نام و علائم مربوط به خود، از آن سود می برند، چون این صنعت یک نوع تبلیغات مرسوم است و از نظر زمانی محدودیت ندارد. برای تبلیغات و جلب بیننده و مشتری بسیار اقتصادی و سودمند است. مهمترین هدف این صنعت جذب مشتری و برند مربوطه است که باعث جمع آوری پول و ثروت می شود.

شما در کسب و کاری که هستید حتما رقبایی در همسایگی خود دارید که همگی با استفاده از انواع روش های مرسوم در جذب مشتری هر چه بیشتر تلاش می کنند. پس اگر تصمیم دارید از رقبایتان پیش بیفتید، لازم است بصورتی جلب نظر نمایید که از دیگر رقیبان در جلب مشتری پیش بیفتید. یکی از این روش ها نمایش تابلوی مناسب است. این مدل ها انواع مختلفی دارند، از لحاظ کسب و کار: تابلوی مغازه، تابلوی فروشگاهی، تابلوی شرکتی، تابلوی نمایشگاهی و… تقسیم می شوند.

تابلوهای حروف برجسته ی سه بعدی

این روزها که بازار این صنعت داغ است، تابلوسازان برای ارائه طرح و ایده های جالبی حروف سه بعدی را که ساختار ظاهری مدل های تبلیغاتی را متحول کرده، را به بازار عرضه کرده اند.
طرح تابلوسازی حروف سه بعدی براساس جستجو و نگاه تیزبین و ارتباط با نمایشگاهای خارجی و پیگیری های مستمر، رفت و آمدهای مکرر، بازدید از کارخانه های خارجی، ساخت حروف و صرف هزینه های زیاد و البته سودمند و تعامل با شرکت های سازنده، دستگاه حروف ساز جهت رفع معایب، دستگاهای حروف ساز لاتین و ارتقا و سازگاری دستگاه برای ساخت حروف فارسی که بسیار پیچیده تر از ساخت حروف لاتین می باشد و همچنین الگوبرداری از نمونه های مورد استفاده در کشورهای مدرن و پیشرفته مطرح و به منصه ی ظهور رسید.

در این مدل ها بیش از ۵۰ مدل حروف برجسته با استفاده از ماتریال و روش های نورپردازی گوناگون به صورت کلاسیک و فانتزی با الگوبرداری از آخرین مدل ها و دیزاین های خارجی یکی از ابتکارات نوین و وجه تمایزات این مجموعه در هنر و صنعت تابلوسازی ایران در مقایسه با سایر تابلوسازها و شرکت های تبلیغاتی به حساب می آید.

به موجب این تنوع وسیع خدمات در این مدل حق انتخاب بیشتری از نظر گزینش مدل و تصمیم گیری جهت میزان مصرف بودجه برای خرید در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

برخی از

نمونه کارهای تابلو سازی چاپان

ما در چاپان افتخار همکاری با مجموعه های بزرگ را داشته ایم که برخی از آنها را در ادامه مشاهده میکنید

مشاوره چاپان